Herhaalmedicatie kan op verschillende manieren worden aangevraagd:
- Telefonisch via de receptenlijn: Bel 24 uur per dag naar de praktijk en kies optie 2 in het keuzemenu om uw herhaalrecept in te spreken. De receptenlijn wordt dagelijks bijgewerkt door de praktijkassistente.
- Per telefoon: Tussen 08:00 en 12:00 uur kunt u ook telefonisch herhaalmedicatie aanvragen via de assistente.
- Patiëntenportaal: Via ons patiëntenportaal kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week, herhaalrecepten aanvragen. Registreren voor het portaal kan eenvoudig met uw DigiD.
Elke apotheek heeft zijn eigen regels voor het ophalen van chronische medicatie. Wij adviseren u contact op te nemen met uw apotheek om te informeren naar hun specifieke regels.
Nieuw voorgeschreven medicatie en spoedmedicatie kunt u altijd dezelfde dag bij uw apotheek ophalen.
Bij het aanvragen van recepten verzoeken wij u de volgende gegevens door te geven:
- Naam en geboortedatum van de patiënt
- Naam en sterkte van het medicijn
- Gebruik van het medicijn
- Benodigde hoeveelheid
- Of u het medicijn zelf ophaalt of laat bezorgen
- Bezorgadres (indien afwijkend van het woonadres)
- Uw apotheek
Hoewel de meeste van deze gegevens in ons systeem staan, kunnen wijzigingen in medicatie soms niet direct door specialisten aan ons worden doorgegeven. Ook kan een storing in onze computersystemen toegang tot gegevens tijdelijk verhinderen.